Burçlar
Kaplinler
V Kasnaklar
a   SPA
     SPZ
     SPB
     SPC
     Dez Avantajları
     Teknik Özellikler
     Seçim Tablosu
Zincir Dişliler
Triger Dişliler
Poly V Kasnaklar
Motor Gergi Rayları


V KAYIŞ KASNAKLARININ DEZAVANTAJLARI
 

 
   Piyasadan aldığımız V kayışların boylarının, sertliklerinin ve kalitelerinin farklılığı gibi nedenlerle kasnakta yan yana kullandığımız kayışlarda aynı gergiyi elde etmemiz imkansızdır.Makina imalatçıları ve makina bakımcıları yan yana takılan V kayışların bazılarının çok gergin bazılarının gevşek olduğunu çok iyi bilirler. Bu durumda çok gergin olan kayış bütün yükü çekecektir. Uzun süre dayanamayacak yıpranacaktır. Yıpranırken kasnağın kanallarını da muhakkak yıpratacaktır. O kanala yeni kayış takmamızın pek faydası olmayacak yeni kayışı da kısa sürede yıpratacaktır.Bu nedenle DİN 2211 standardında imal edilmiş olan V kasnaklarda kayıp %25 ila % 40 arası olmaktadır. Standart dışı rasgele açılmış V kasnaklarda ise kayıp %60 - %85 arası olmaktadır. Bu standart kasnakta dört kayıştan en az birinin standart dışı olan kasnakta ise dört kayıştan üçünün fazla olması anlamına gelmektedir. Bu durumlar makinanın hantallaşmasına ve maliyetin yükselmesine neden olmaktadır. V kasnaklarda kanal derinliğinin fazla olması da dezavantajdır. Bu nedenle küçük çaplarda üretilemezler. Örneğin; 50mm çapında olan kamalı mile en az 125mm çapında Vkasnaktakılabilir. Altı Kat devir azaltmak istersek karşı kasnak 750mm çapında olmalıdır. Büyük ve ağır kasnak hem makinayı yormakta hem maliyeti artırmakta hem de hantal bir görünüm vermektedir.
 
 
 
 

 © 2008 Tüm Haklar Özgüleç Makina San. &  Dış Tic.Ltd.Şti 'ye Aittir. •  http://www.kaplinler.com - www.ozgulec.com.tr  - www.ozgulecmakina.com.tr
Özgüleç Makina İçeriği: Kasnak, Kaplin, Triger Dişli, Poly-v Kasnak, Motor Gergi Kızağı, Motor Gergi Rayı, öz güleç, kasnak, KAPLİN, TRİGER DİŞLİ, poly-v kasnak, motor gergi kızağı, motor gergi rayı, servo motor, Konik Burç, zincir Dişliler, KAPLİNLER, Konya Öz Güleç Kasnak ve Kaplin Üretimi